O czym warto pamiętać mając samochód z silnikiem Diesla?

O czym warto pamiętać mając samochód z silnikiem Diesla?Układ wtryskowy w silnikach Diesla jest wyjątkowo delikatny i podatny na wpływ różnych naszych nieprawidłowych praktyk. Warto wiedzieć, co ma wpływ na żywotność pomp wtryskowych by nie popełniać błędów w ich eksploatacji. Błędy te mogą być bowiem bardzo kosztowne.

Wymiana pompy wtryskowej to ogromny koszt, ale już na przykład regeneracja pompy Bosh to też kilkaset złotych wraz z diagnostyką. Dlatego warto dbać o wtrysk tak, by uniknąć kosztownych napraw.

Najczęstsze przyczyny uszkodzenia pomp wtryskowych

Najczęstsza przyczyna tego, że pompa ulega usterce to stosowanie złej jakości paliwa. Szczególnie takie komponenty jak woda w paliwie, silne zakwaszenie czy zanieczyszczenia mogą prowadzić do uszkodzenia lub zmniejszenia żywotności pompy wtryskowej. Także stosowanie paliw zupełnie nieodpowiednich do danego rodzaju silnika, jak na przykład oleju opałowego może uszkodzić wtrysk w naszym Dieslu. Także brak dbałości o części eksploatacyjne silnika i samego wtrysku mogą prowadzić do kłopotów. Chodzi tu głównie o nieterminową wymianę filtrów paliwa oraz ignorowanie wycieków oraz drobnych niedomagań. W ten sposób niestety możemy doprowadzić do poważniejszego uszkodzenia wtrysku i całego silnika. Także używanie filtrów złej jakości może mieć wpływ na żywotność pompy wtryskowej. Pamiętajmy także by korzystać z usług profesjonalnych warsztatów samochodowych, najlepiej autoryzowanych. Samodzielna niewprawna ingerencja szczególnie w elektronikę systemów wtryskowych może prowadzić do ich uszkodzenia.

Jak dbać o silnik i pompę wtryskową, by uniknąć kosztownych napraw?

Aby nasza pompa wtryskowa zachowała długą żywotność stosujmy zawsze paliwa dobrej jakości. Dbajmy o odpowiedni termin wymiany filtra paliwa, zgodnie z instrukcją obsługi samochodu ale nie rzadziej niż co 30 000 kilometrów, a najlepiej częściej. Używajmy do tego dobrych, markowych filtrów. Staraj się tankować do pełna i nie jeździć na rezerwie. Zapobiega to kondensacji pary wodnej w zbiorniku paliwa. Jeśli pojazdu nie używamy dłuższy czas, co ma często miejsce w przypadku ciągników, przed sezonem wymieńmy całe pozostałe paliwo na nowe. W przypadku awarii pompy Bosch lub innego producenta skorzystać możemy z regeneracji w firmie zajmującej się tym profesjonalnie – więcej szczegółów pod tym adresem.

Dodaj komentarz